تبلیغ در تلگرام

تبلیغ در تلگرام به روش سنتی بازده دارد یا به روشهای جدید؟

امروزه بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ بدلیل تغییر سبک زندگی مردم با استقبال فراوانی روبرو شده است. و در بین انواع روش های دیجیتال مارکتینگ، این بازاریابی شبکه های اجتماعی است که با تاثیر گذاری فراوان نقشی پررنگ را ایفا می نماید.

بالطبع کانال های تلگرام از محبوب ترین فضاهای مورد استفاده در ایران می باشد. اما روش های حضور و معرفی کسب وکارها در کانال های تلگرامی چگونه باید باشد؟ انواع شیوه های تبلیغ در تلگرام به 2 دسته سنتی و نوین تقسیم بندی می گردد.

تبلیغ در تلگرام به روشهای قدیمی

 

  • تبلیغ برحسب زمان:

اگر می خواهید بر حسب زمان و مدت مشخصی در تلگرام تبلیغ نمایید، از آنجا که در تبلیغ بر حسب زمان تعهدی به شما بابت بازدیدی مشخص داده نمی شود ، ادمین های تلگرام بهترین گزینه برای شما هستند.

در این مدل تبلیغات سنجش و معیار دقیقی از پیش بینی تبلیغ نمی توان داشت و از سوی دیگر بصورت همزمان و موازی نمی توان یک کمپین حجیم را در چندین کانال شروع نمود.

 

  • تبلیغ بر حسب کلیک

پس از آنکه وب سایت بازدیدفا در سال 1394 برای اولین بار تبلیغات در تلگرام به صورت کلیکی را ابداع نمود، وب سایت های بسیاری شروع به این مدل تبلیغات نمودند. اما در نهایت بازدیدفا به عنوان با تجربه ترین در تبلیغات کلیکی این سرویس را مسدود نمود.

از دلایل عدم موفقیت تبلیغات کلیکی در تلگرام می توان به تقلب های فراوان، عدم دسترسی تلگرام به ردگیری کلیک های کاربران، عدم شفافیت و … اشاره نمود.

 

  • تبلیغ بر اساس بازدید

معمول ترین و رایج ترین شیوه تبلیغات تلگرام تبلیغ بر اساس بازدید می باشد، چرا که تنها پارامتری در تلگرام است که قابل محاسبه و رویت می باشد.

در تبلیغ بر حسب ویوو ( عدد کنار چشم هر پست ) شمارنده بازدید بر مبنای هر کاربر (نام کاربری یا شماره تلفن) می باشد، بدان معنا که اگر کاربری در چند کانال تلگرام عضو باشد و از یک پست مشخص چندین بار بازدید نماید (در کانال های متفاوت) تنها یک بازدید به شمار می رود.

بیش از 80 درصد بازدید های یک کانال در 24 ساعت رخ می دهد. بنابراین پیشنهاد می شود با هر حجم بازدید مدنظر در کانال هایی که در 24 ساعت و حداکثر 48 ساعت بازدید می آورند تبلیغات خود را انجام نمایید.

در تبلیغات تلگرام بر حسب بازدید بیش از 12 نوع بازدید وجود دارد که اگر تخصص و تجربه حرفه ای نباشد و یا تبلیغات به یک شرکت معتبر واگذار نشود، ممکن است کم کیفیت ترین نوع آن منتشر شود.

 

شیوه های نوین تبلیغ در تلگرام:

         متاسفانه برخی از فعالان شبکه های اجتماعی بواسطه زرد بودن این فضا در کل دنیا، افراد و وب سایت هایی می باشند که به امور فروش فالوور، ممبر، لایک و …. بیشتر مشغول هستند و فعالینی هم که به صورت شفاف به تبلیغ در شبکه های اجتماعی می پردازند بعضاً درک واضح و دانش بالایی از دیجیتال مارکتینگ و حساسیت های کمپین های تبلیغاتی نداشته و در نتیجه انتظار یک شرکت معتبر برای انجام شیوه های نوین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی امری بجا می باشد.

ادسنسور به عنوان تنها شرکت معتبر فعال در این حوزه که از سال 1394 با بیش از 1200 کمپین اولین فعال تبلیغات سیستماتیک در شبکه های اجتماعی می باشد، روش های جدیدی از تبلیغات در تلگرام را ارائه می دهد.

 

  • تبلیغ بر اساس KPI

ادسنسور داشبورد پیشرفته ای در وبسایت خود دارد که شما می توانید بر اساس اهداف کلیدی کمپین خود در شبکه های اجتماعی به بازاریابی و تبلیغ بپردازید. این روش جدید برای اولین بار در ایران و تنها توسط ادسنسور ارائه می گردد.

 

  • تبلیغ بر اساس حق انتخاب

    ادسنسور به واسطه سابقه طولانی تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام، دارای اعتبار و مافیای خاصی در سمت ناشرین و ادمین کانال ها و پیج ها می باشد که همین امر موجب گشته خدمت جدیدی را بر اساس حق انتخاب ارائه دهد.

 

  • تبلیغ بر اساس پکیج

ادسنسور بواسطه تعداد کمپین های تبلیغاتی خود و در نتیجه قیمت تمام شده، توانایی ارائه پکیج های تبلیغاتی با قیمتی بسیار کم تر از سایر روش های قدیمی را دارد.

فهرست مطالب