پرسونال برند تتلو

تتلو به عنوان یک خواننده تابو شکن پرسونال برند متفاوتی از خود ساخته! با هم به بررسی دیدگاه متفاوت وی می پردازیم:

 

۱- نماد سازی در پرسونال برند

نماد سازی در برند و داشتن ساین و نشانه (علاوه بر لوگو) از مراتب بالای عرفان در برندینگ محسوب میشه 🙂 بدین معنا که اگر مخاطب با شبیه سازی نشانه،حس،علامت، صدا، کلمه، موجود، رنگ و … یاد یک برند (چه تجاری و چه غیر تجاری) بیفته موفقیت اون برند رو در داشتن ضریب نفوذ و جایگاه ذهنی در ذهن مخاطب تضمین کرده است. متاسفانه خصوصا برندهای تجاری ما علاقه زیادی دارند تا لوگوی ناآشنا و ناملموس خود رو بدون هیچ حسی بزرگ بزنن تو چشم مخاطب! واقعا برای مخاطب لوگوی شما مهم نیستا!

 

۲- جایگاه تتلو و پرسونال برند او

جایگاه و مثال تتلو در این زمینه خیلی بارز هست چرا که از هر منظری از خود نشانه ای برجای گذاشته و هر چقدر در مدیریت رفتار و انتخاب مشاور یا حرف گوش کردن از نصایح دیگران بد ظاهر شده در تثبیت برند شخصی (چه مثبت و چه منفی) از دید من قله ها رو درنوردیده! بریم ببینیم این نشانه های بارز که از دید من قله است و هرکسی بهش دست پیدا نکرده چیا هست؟

 

۳- مورد اول: پرچم ۴ رنگ در پرسونال برند تتلو

تتلو برای طرفداران خود یک حکومت و سرزمین قائل شده که آن ها پرچم دارند! پرچم تتلیتی ها که درش از ۴ عنصر اصلی به عنوان ۴ رنگ ذکر شده،آب،باد،خاک و آتش! در استوری میگذارم کلیپش رو… این سبک از متریال تبلیغاتی در مدیریت طرفداران رو شاید بشود در تبلیغات گوبلز (وزیر اطلاعات و تبلیغات هیتلر)‌ دید و هر چقدر هم از دید برخی سخیف به نظر بیاد اما برای هواداران وابستگی شدید ایجاد می کند!

 

۴- مورد دوم: پوستر سخنان سلطان به جای توییتر در پرسونال برند تتلو

جملات انگیزشی،موفقیت، عرفان یا احساسی و درام همیشه توسط برخی همیشه به اشتراک گذاشته میشه و باهاش همذات پنداری میشه، حالا اینکه یک نفر بیاد و به جای توییت کردن، حرفاش رو در قالب لقب سخنان سلطان و همگی با یک سبک فونت و بک گراند و حتی کانسپت یکسان به صورت پوستر در میان طرفداران پخش کنه نشان از هوش بالا + اعتماد به نفس وی دارد! که منجر به تطبیق دنیای هواداران با خواننده میشه (نهایت ابراز همبستگی برند)

 

۵-مورد سوم: فن منیجینگ متفاوت در پرسونال برند تتلو

همه جای دنیا و بالطبع ایران سلبریتی ها فن پیج و کانون هواداران دارند که در قالب اتحادهای مختلف پشت به پشت سلبریتی هاشون هستن و رفتار سلبریتی ها باهاشون طبیعتا مهربانانه و حمایت گونه است اما تتلو خلاف جهت آب شنا کرده و با فحش های بد به طرفداران خود آن را مجبور به گفتن بغ بغو تا ۱۸ میلیون کامنت زیر یک پست تا ۱۰۰ هزار سابسکرایبر یوتیوب و … می کند! کدام سلبریتی جرئت چنین رفتار صریح و دور از چارچوبی دارد؟

 

۶- مورد چهارم:‌ تعریف امضاء استایل در پرسونال برند تتلو

همه جای دنیا و بالطبع ایران سلبریتی ها فن پیج و کانون هواداران دارند که در قالب اتحادهای مختلف پشت به پشت سلبریتی هاشون هستن و رفتار سلبریتی ها باهاشون طبیعتا مهربانانه و حمایت گونه است اما تتلو خلاف جهت آب شنا کرده و با فحش های بد به طرفداران خود آن را مجبور به گفتن بغ بغو تا ۱۸ میلیون کامنت زیر یک پست تا ۱۰۰ هزار سابسکرایبر یوتیوب و … می کند! کدام سلبریتی جرئت چنین رفتار صریح و دور از چارچوبی دارد؟

 

۷- مورد پنجم: رکوردزنی در پرسونال برند تتلو

هر کس در هر زمینه ای فعالیت داره باید به الگوها و اسطوره های رکورد ساز اون زمینه توجه کنه تا بتونه با رکورد شکنی میزان همت و تلاش و پشتکار خودش رو نشون بده! رکورد زنی به معنای دیگه جاه طلبی و سقف بلند و نا محدود افراد رو نشون میده!‌تتلو عاشق رکورد زنیه و این رو بارها ثابت کرده!‌ از شکستن رکورد لایو اینستاگرامی تا تعداد آهنگ و زمان آهنگ و میزان تتو و کسب میلیون فالور در صفحه ای به نام ممد در کمتر از ۲۴ ساعت!

این عطش رو شما هم دارین؟ هر عطشی که پشتش تلاش بی وقفه باشه منجر به رکورد میشه!

 

۸- مورد ششم: انتخال بروزترین رسانه در پرسونال برند تتلو

رسانه شناسی خصوصا در میان قشر سلبریتی کمتر رخ میده! یعنی یا دیر میفهمن رسانه به روز چیه؟! یا کج فهمی میکنن و نمیتونن درست فعالیت کنند! یا بی کیفیت عمل میکنن و موقت هستن و نیستن!  اما تتلو نشون داده که کاملا رفیق فابریک رسانه هاست، اینستاگرام رو به موقع فهمید!‌در موقع بحران با یوتیوب به درآمدزایی رسید و در پخش موزیک حالا در اسپاتیفای پررونق و رو به رشد فعاله!

این همگن بودن با عصر خود رو هر سلبریتی ای نداره!

 

۹- مورد هفتم: برند کردن عدد!

تتلو یک عدد ۵ رقمی ۱۱۲۲۸ رو برند کرده! خیلی از خواننده ها حتی نمی توانند یک عدد یک رقمی را به عنوان نماد خود به خوانند ه بشناسانند!

 

جمع بندی:

خب عوامل مثبت و  منفی دیگه ای که شما می دونین ما هم میدونیم بی تاثیر نیست، از رنگ عوض کردن های سیاسی و تلاش های نافرجام مجوز تا  حرمسرا و حقوق زنان و … و عوامل جانبی مثبت دیگری نظیر گیاه خواری و ارتباط دایمی و بی وقفه با مخاطب و آداب تتلیتی شدن و  واژه سازی جدید و بوجود آوردن سبک موزیک منحصر به فرد!

اما عوامل اسلایدهای قبلی در قیاس با رقبا از منظر برندینگ خاص تر بودن و هستند!

شجاعت از یک مرحله که بگذره ممکنه جسارت یا حماقت باشه؟

مشاوره پرسونال برند و برند آنلاین با سروش نادری

بررسی نظرات در اینستاگرام سروش نادری https://www.instagram.com/soroushen/

فهرست مطالب