صدف بیوتی و ۱۰ پارامتر موفقیت یک اینفلوئنسر ایرانی

صدف بیوتی! نامی پر تکرار در اینستاگرام به عنوان یکی از بهترین اینفلوئنسرهای ایرانی با نزدیک به ۱،۹ میلیون فالوور! اما صدف بیوتی چطور صدف بیوتی شده و چه پارامترهایی در موفقیت او به عنوان یک اینفلوئنسر نقش داشته؟ ابتدا یک مقدمه ی کلی از معرفی او برای کسانی که نام او را شاید نشنیده باشند می گوییم.

در راستای مطالب من در مورد اینفلوئنسرها اعم از قیمت گذاری اینفلوئنسرها و … من به بررسی اینفلوئنسرهای فشن پرداخته بودم و قطعا به همان منوال به بررسی اینفلوئنسرهای حوزه میکاپ نیز خواهم پرداخت.

صدف بیوتی یک اینفلوئنسر و چهره تاثیرگذار در اینستاگرام می باشد که در دسته بندی بلاگر آرایش و میکاپ آرتیست فعالیت می کند. تقریبا او جزو موفق ترین افراد تاثیر گذار و اینفلوئنسر اینستاگرام است که نرخ درگیری پیج او بالاو هواداران دو آتشه ی به نام بچه بیوتی دارد که مامان بیوتی خود را دوست دارند.

اما چه شد که این مطلب را نوشتم و خواندن آن چه سودی دارد؟

صدف بیوتی به طرز عجیبی نحوه رفتار و تعامل با مخاطبان خود را می داند. با تاثیرگذاری به خوبی آشناست و یکی از بهترین نمونه های موردی برای بررسی نحوه موفقیت یک اینفلوئنسر محسوب می شود. پس اگر میخواهید به نکاتی که می تواند به شما کمک کند یک فرد تاثیرگذار یا یک اینفلوئنسر شوید شاید برخی نکاتی که از دید شخصی خودم آن ها را ذکر می کنم به کارتان بیاید!

اصل داستان

خب میریم سراغ اصل مطلب و اون پارامترهای موفقیت صدف بیوتی هست؟ به نظرتون چه عواملی باعث شده یک فرد بدون پابلیک فیگور سلبریتی ها حتی از آن ها جلو بزند و چهره ی بین المللی نیز داشته باشد؟ با هم به بررسی ۱۰ عامل موفقیت صدف بیوتی می پردازیم!

۱- ادبیات و لایف استایل صدف بیوتی مهم ترین عامل موفقیت اوست!

در جامعه ای که همه عشق لاکچری بودن دارند و افراد خیلی کلاس داشتن رو ترویج می کنند و پوشیدن برندها و به اصطلاح قیافه گرفتن مد شده و حتی شعار دادن و نصیحت کردن! صدف کاملا برعکس موج شروع به تعامل و گفتگوی راحت، بدون ملاحظه و سانسور، همراه با حس شوخ طبعی و به دور از اداهای روز نموده، همین عامل منجر به محبوبیت بیش از حد صدف بیوتی شده است. بی غل و غش بودن، و خاکی وار رفتار کردن به نظر من مهم ترین عامل موفقیت صدف بیوتی است.

۲- قصه گو بودن (یکی از مهم ترین عوامل!)

صدف یک استوری تلر یا داستان گوست. او به راحتی از هر اتفاق ریزی یک موضوع هیجان انگیز می سازه، سپس با شوخ طبعی اون رو شرح و بسط میده و با سوژه کردن اون موضوع، به کاربر حس همذات پنداری میده! گفتگوی بی پرده با مخاطب و به اشتراک گذاشتن وضعیت زندگی کار آسونی نیست! همه اتفاق هایی که برای صدف بیوتی میفته مثل همه اتفاق هاییه که برای همه ی آدمای دیگه میفته! اما تبدیل این اتفاق به یک محتوای جذاب و سرگرم کننده هنر صدف بیوتیه!

گرفتن گواهینامه موتور یا رفتن به یک عروسی به خودی خود یک موضوع خطی است اما

۳- رسانه ساختن!

صدف بیوتی فقط یک پیج اینستاگرام ندارد! او از پیج خود یک رسانه ساخته، بدین معنی که بسیاری از فالوورهای صدف سرگرمی شان مثلا بجای تماشای سریال تماشای استوری های صدف بیوتیه! این برندپوزیشنینگ و جایگاه سازی برند در طول زمان با ایجاد یک سری مولفه های مشخص و تکرار اون مولفه ها و عادت دادن کاربر به اون هاست! صدف در اصل رقیب بسیاری از سریال ها، فیلم ها و رسانه هایی مثل صدا و سیماست !

۴- هویت دادن به فالوورها

صدف بیوتی تقریبا جزو اولین افرادی بود که به کاربران خود هویت داد، سپس این کاربران را به هواداران تبدیل و با حتی برای آنان اسم گذاشت! بچه بیوتی ها که عاشق مامان بیوتی خود هستند! این هویت دادن به فالوور هست و به او گوشزد میکنه که فقط یک پیج را مثل صدها پیج دیگه فالو نکرده بلکه او در اون پیج نقش و هویت داره!

۵- دسته بندی مناسب فعالیت در اینستاگرام

انتخاب هوشمندانه کتگوری فعالیت در اینستاگرام به عنوان یک اینفلوئنسر توسط صدف بیوتی یک نکته مهم هست. موضوع میکاپ و آرایش یک موضوعی جامع و جذاب برای تمامی زنان و خانم ها و دختران در تمامی رده های سنی است. از طرف دیگر بستر عکس و ویدیو محور اینستاگرام نیز کاملا با آرایش و میکاپ مرتبط است. از سمت دیگه اکثر کاربران فعال، تاثیرپذیر و هوادار در اینستاگرام از جنس خانم ها هستند بیشتر.

۶- شروع به موقع

اولین پست صدف بیوتی مربوط به اردیبشهت ۹۴ هست اما میدانیم که زودتر شروع کرده. زمانی صدف بیوتی شروع به تولید محتوا نموده که دیر نبوده به اصطلاح و مارکت از میکاپ آرتیست ها اشباع نشده! شروع به موقع همیشه کمک میکنه تا به اصطلاح با رعایت سایر شرایط خامه ی روی کیک برای شما باشد.

۷- حضور منظم و مستمر

بسیاری از اینفلوئنسرها با تولید محتوای با کیفیت تر حتی شروع به فعالیت می کنند اما حضور منظم و مستمر در هر شرایطی توسط صدف بیوتی باعث حس عادت در کاربر و شرطی شدن او برای دیدن صدف شده و این جز نظم مستمر در طولانی مدت ممکن نیست.

۸- برگزاری مسابقه و جوایز

صدف شاید جزو اولین هایی بود که شروع به تعامل واقعی با رنگ و بوی جایزه با کاربران و فالوورهای خودش کرد. برگزاری مسابقه و دادن جوایز به فالوورها حس احترام،سرگرمی، بها دادن و ارزش نهادن را تداعی می کنه و همین باعث افزایش رشد فالوورها و همچنین افزایش وفاداری و لویالتی کاربر نموده است.

فقط پست مناسبت یک میلیون و ششصذهزار نفری شدن صدف بیوتی بیش از یک میلیون و سیصد هزار! کامنت دارد!

۹- محتوای ترند و وایرال بیس

انتشار محتواهایی مطابق با ترند روز و مد جامعه خود نیاز به فهم مارکت دارد. این که بدونی چه چیزی باعث اقبال عمومی هست و چه نیازهای پنهانی رو در زمینه تخصصی خود میشه رفع کرد منجر به وایرال شدن اون محتوا میشه!

۱۰- حاشیه ی زندگی

بسیاری از افراد فقط یک بعد از زندگی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند اما صدف بیوتی همسر خود، سگ خود، مسافرت های خود و خیلی از چیزهایی که سایرین از گفتن آن امتناع میکنند را منتشر می کنه!

در یک قسمت دیگر به بررسی پیج های صدف بیوتی، سایت وی  و تحلیل فالوینگ و فالور و بایو و لی اوت و … خواهم پرداخت. این مطالب صرفا دیدگاه سروش نادری می باشد، شما می توانید از طریق اینستاگرام سروش نادری (اینجا) نظرات خود را در میان بگذارید.

فهرست مطالب