تبلیغات در تلگرام

  1. خانه
  2. تبلیغات در تلگرام

تبلیغ در تلگرام به روش سنتی بازده دارد یا به روشهای جدید؟

امروزه بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ بدلیل تغییر سبک زندگی مردم با استقبال فراوانی روبرو شده است. و در بین انواع روش های دیجیتال مارکتینگ، این بازاریابی شبکه های اجتماعی است که با تاثیر گذاری فراوان نقشی پررنگ را ایفا می نماید.

بالطبع کانال های تلگرام از محبوب ترین فضاهای مورد استفاده در ایران می باشد. اما روش های حضور و معرفی کسب وکارها در کانال های تلگرامی چگونه باید باشد؟ انواع شیوه های تبلیغ در تلگرام به 2 دسته سنتی و نوین تقسیم بندی می گردد.

تبلیغ در تلگرام به روشهای قدیمی

 

  • تبلیغ برحسب زمان

اگر می خواهید بر حسب زمان و مدت مشخصی در تلگرام تبلیغ نمایید، از آنجا که در تبلیغ بر حسب زمان تعهدی به شما بابت بازدیدی مشخص داده نمی شود ، ادمین های تلگرام بهترین گزینه برای شما هستند. در این مدل تبلیغات سنجش و معیار دقیقی از پیش بینی تبلیغ نمی توان داشت و از سوی دیگر بصورت همزمان و موازی نمی توان یک کمپین حجیم را در چندین کانال شروع نمود.

 

  • تبلیغ بر حسب کلیک

پس از آنکه وب سایت بازدیدفا در سال 1394 برای اولین بار تبلیغات در تلگرام به صورت کلیکی را ابداع نمود، وب سایت های بسیاری شروع به این مدل تبلیغات نمودند. اما در نهایت بازدیدفا به عنوان با تجربه ترین در تبلیغات کلیکی این سرویس را مسدود نمود. از دلایل عدم موفقیت تبلیغات کلیکی در تلگرام می توان به تقلب های فراوان، عدم دسترسی تلگرام به ردگیری کلیک های کاربران، عدم شفافیت و … اشاره نمود.

 

  • تبلیغ بر اساس بازدید

معمول ترین و رایج ترین شیوه تبلیغات تلگرام تبلیغ بر اساس بازدید می باشد، چرا که تنها پارامتری در تلگرام است که قابل محاسبه و رویت می باشد. در تبلیغ بر حسب ویوو ( عدد کنار چشم هر پست ) شمارنده بازدید بر مبنای هر کاربر (نام کاربری یا شماره تلفن) می باشد، بدان معنا که اگر کاربری در چند کانال تلگرام عضو باشد و از یک پست مشخص چندین بار بازدید نماید (در کانال های متفاوت) تنها یک بازدید به شمار می رود.

بیش از 80 درصد بازدید های یک کانال در 24 ساعت رخ می دهد. بنابراین پیشنهاد می شود با هر حجم بازدید مدنظر در کانال هایی که در 24 ساعت و حداکثر 48 ساعت بازدید می آورند تبلیغات خود را انجام نمایید. در تبلیغات تلگرام بر حسب بازدید بیش از 12 نوع بازدید وجود دارد که اگر تخصص و تجربه حرفه ای نباشد و یا تبلیغات به یک شرکت معتبر واگذار نشود، ممکن است کم کیفیت ترین نوع آن منتشر شود.

شیوه های نوین تبلیغ در تلگرام

متاسفانه برخی از فعالان شبکه های اجتماعی بواسطه زرد بودن این فضا در کل دنیا، افراد و وب سایت هایی می باشند که به امور فروش فالوور، ممبر، لایک و …. بیشتر مشغول هستند و فعالینی هم که به صورت شفاف به تبلیغ در شبکه های اجتماعی می پردازند بعضاً درک واضح و دانش بالایی از دیجیتال مارکتینگ و حساسیت های کمپین های تبلیغاتی نداشته و در نتیجه انتظار یک شرکت معتبر برای انجام شیوه های نوین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی امری بجا می باشد.

ادسنسور به عنوان تنها شرکت معتبر فعال در این حوزه که از سال 1394 با بیش از 1200 کمپین اولین فعال تبلیغات سیستماتیک در شبکه های اجتماعی می باشد، روش های جدیدی از تبلیغات در تلگرام را ارائه می دهد.

  • تبلیغ بر اساس KPI

ادسنسور داشبورد پیشرفته ای در وبسایت خود دارد که شما می توانید بر اساس اهداف کلیدی کمپین خود در شبکه های اجتماعی به بازاریابی و تبلیغ بپردازید. این روش جدید برای اولین بار در ایران و تنها توسط ادسنسور ارائه می گردد.

 

  • تبلیغ بر اساس حق انتخاب

    ادسنسور به واسطه سابقه طولانی تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام، دارای اعتبار و مافیای خاصی در سمت ناشرین و ادمین کانال ها و پیج ها می باشد که همین امر موجب گشته خدمت جدیدی را بر اساس حق انتخاب ارائه دهد.

 

  • تبلیغ بر اساس پکیج

ادسنسور بواسطه تعداد کمپین های تبلیغاتی خود و در نتیجه قیمت تمام شده، توانایی ارائه پکیج های تبلیغاتی با قیمتی بسیار کم تر از سایر روش های قدیمی را دارد.

آموزش راهکارهای جامع تبلیغات در تلگرام

 

قبل از آنکه آموزش تبلیغات در تلگرام را شروع کنیم باید نکاتی را گوشزد کنیم. نتیجه مطلوب برای یک کانال تلگرامی وقتی حاصل می‌شود که هم در تولید محتوا سخت کوش باشید و هم در تبلیغات هوشمندانه رفتار کنید.

در صورتی که هر کدام از این دو اصل را فراموش کنید کانال تلگرامی شما با شکست روبرو خواهد شد. یک کانال تلگرامی پر از مطالب با کیفیت وقتی به مخاطبان خود معرفی نشود؛ بی نتیجه خواهد ماند. از طرفی مخاطبان بعد از مواجهه با تبلیغ وقتی محتوای با ارزشی در کانال شما پیدا نکنند دیر یا زود آن را ترک خواهند کرد. به عبارت ساده تر تولید محتوای باکیفیت شرط لازم و تبلیغات شرط کافی برای نتیجه گرفتن از یک کانال تلگرامی است.

با رعایت هر دو شرط کسب و کار شما یک راه ارتباطی قوی با مشتریان بالقوه خود برقرار کرده است. راه ارتباطی که در گام‌های بعدی مسیر موفقیت کسب و کار شما را تسهیل خواهد کرد.

در مقالات قبلی سعی کردیم شرط اول را به شما آموزش دهیم و اصول تولید محتوا در یک کانال تلگرامی را ذکر کنیم. در این مقاله سعی داریم آموزش تبلیغات در تلگرام را به شما منتقل کنیم.

فرض ما بر این است که شما یک کانال تلگرامی دارید که به طور مستمر و حداقل چند نوبت در روز پست منتشر می‌کنید. حال برای آنکه کانال تلگرام خود را تبلیغ کنید با ما همراه شوید.

بودجه ماهیانه خود را برای تبلیغات در تلگرام مشخص کنید

 

فرقی نمی‌کند که یک برند مطرح باشید یا یک کسب‌وکار کوچک؛ قبل از هر چیز لازم است تا بودجه خود را برای تبلیغات در تلگرام به صورت ماهانه مشخص کنید.

در صورتی که هنوز بودجه دقیقی در نظر ندارید، پیشنهاد ما این است که یک برنامه سه ماهه برای تبلیغات در تلگرام در نظر بگیرید و یک سوم هزینه‌ای را که توان صرف آن را دارید برای ماه اول کنار بگذارید.

 

در پایان ماه اول تاثیر تبلیغات را تحلیل کنید و درآمدهای مستقیم و غیر مستقیمی را که از طریق تبلیغات در تلگرام به دست آورده‌اید را محاسبه کنید. توجه داشته باشید، قرار نیست یک شبه تمام هزینه‌ها به شما بازگردد. تاثیر تبلیغات گاهی به شکل غیر مستقیم در کسب و کار شما جلوه خواهد کرد.

افزایش ممبر کانال تلگرام، افزایش بازدید از سایت و عضویت در خبرنامه وبسایت از جمله اتفاقاتی است که به طور غیر مستقیم بستر رشد کسب و کار شما را فراهم می‌کند.

 

در صورتی که در پایان ماه اول از نتایج تبلیغات خود در تلگرام راضی بودید. بودجه خود را در صورت امکان تا ۳۰ درصد افزایش دهید. اما کمپین‌های راه اندازی شده در ماه اول نتوانسته بود رضایت شما را جلب کند. روش تبلیغات خود را دستخوش تغییر کنید.

بودجه ماه دوم نباید بیشتر از ۳۰ درصد کم یا زیاد شود. چرا که تغییرات ناگهانی در بودجه امکان تحلیل داده‌ها را از شما خواهد گرفت. برای آنکه هزینه راه اندازی یک کمیپن تبلیغاتی را بدانید؛ می‌توانید وارد ………. شوید.

مخاطب هدف خود را بشناسید و سلایق آن را مد نظر قرار دهید.

فرض کنید جامعه آماری مخاطبان بالقوه محصولات شما خانم‌های خانه‌دار در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند. این دسته از افراد بیشترین توجه را به کانال‌های آشپزی نشان می‌دهند. قرار نیست شما هم تمام خط مشی کسب و کار خود را عوض کنید و به آموزش آشپزی در کانال خود روی بیاورید! کافی است تا محصول و خدمات خود را در همان کانال‌های تلگرامی تبلیغ کنید که مخاطب هدف شما به آن توجه ویژه دارد.

در صورتی که بتوانید چنین تحلیل دقیقی از مشتریان بالقوه کسب‌وکار خود به دست بیاورید. استفاده از روش کانال های منتخب در تلگرام بهترین روش برای کسب و کار شما است.

در روش تبلیغ در کانال های منتخب تلگرامی هزینه تبلیغ به ازای هر بازدید از پست تبلیغاتی شما تا سه برابر بیشتر از روش تبلیغات بازدیدی است. اما در صورتی که انتخاب درستی انجام داده باشید نرخ جذب بالاتری را در پی خواهد داشت.

هدف خود را از تبلیغات در تلگرام مشخص کنید

قبل از آنکه شروع به خواندن آموزش راهکارهای تبلیغات در تلگرام کنید لازم است هدف خود را از راه اندازی یک کمپین تبلیغات در تلگرام مشخص کنید. شناساندن نام خود (برندینگ)، افزایش ممبر کانال تلگرام، عضو گیری خبرنامه وبسایت، بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجو و در نهایت افزایش فروش کالا و خدمات از جمله اهدافی هستند که یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند به آن دست یابد.

 

در نگاه اول همه علاقه‌مند هستند فروش خود را افزایش دهند اما اگر حرفه‌ای تر به موضوع نگاه کنیم دستیابی به فروش بالاتر نیازمند پیش شرط هایی است که باید موانع بر سر راه آنها را مرتفع کرد.

در صورتی امکان افزایش فروش را خواهید داشت که تمام مراحل اعتماد سازی و ایجاد ارتباط با مشتری را در کمپین‌های قبلی از سر راه برداشته باشید. مشخص کردن هدف هر کمپین تبلیغات در تلگرام باعث می‌شود بتوانید نتایج کمپین را به آسانی تحلیل و اشتباهات احتمالی را برطرف کنید.

از تبلیغات کلیکی در تلگرام پرهیز کنید

وقتی تلگرام امکان راه اندازی کانال را اضافه کرد کاربران ایرانی تلگرام با امکان جدیدی مواجه شدند که علاوه محاسن زیادی که با خود به همراه داشت بسیار ناشناخته بود.

طبیعتاً مثل هر پدیده جدیدی، راهکارهایی برای بهره برداری از کانال‌های تلگرامی طراحی و اجرا شد. یکی از این راهکارها، تبلیغات کلیکی (CPC) بود. در روش تبلیغات کلیکی هزینه‌ای بله ازای هر کلیک که بر روی لینک تبلیغاتی می‌شد از جانب تبلیغ دهنده به منتشر کننده پرداخت می‌شد.

برای محاسبه تعداد کلیکی که بر روی یک لینک می‌شود به جای آنکه لینک نهایی در تبلیغ درج شود لازم است تا یک لینک منحصر به فرد که به یک سیستم شمارنده متصل است را در تبلیغ درج کنیم. کاربر در نتیجه کلیک بر روی لینک واسط، نهایتا به صفحه هدف تبلیغ دهنده هدایت می‌شود و در این بین سیستم شمارنده تعداد یک شماره به تعداد کلیک‌های اعمال شده بر روی لینک اضافه می‌کند.

برای درک بهتر مطلب می‌توانید به سایت معروفی مثل زومیت و پی‌سی دانلود مراجعه کنید. بر روی بنرهایی که در این سایت ها به نمایش در می‌آیند راست کلیک کرده و گزینه Copy Link Address را انتخاب کنید. سپس در آدرس بار یک زبانه جدید آدرس کپی شده را جایگزین کنید.

بعد از فشردن کلید اینتر خواهید دید لینک کپی شده توسط شما، به سرعت به لینک صفحه هدف تغییر خواهد کرد. این فرآیند از طریق یک سیستم شمارنده و ریدایرکت لینک شمارنده به لینک هدف اتفاق می‌افتد.

تا اینجای فرآیند هیچ اشکالی ندارد و تبلیغات کلیکی در تلگرام همانند سایر تبلیغات کلیکی در وب کار می‌کنند. اما اشکال کار کجاست؟ تجربه به ما ثابت کرده است کاربران تلگرامی علاقه‌ای برای مطالعه صفحات وب ندارند و ترجیح می‌دهند تا محتوا را در چهار چوب پیام رسان تلگرام دنبال کنند.

همین موضوع سبب می‌شود نرخ کلیک بر روی لینک‌های موجود در پست‌های تلگرامی بسیار کمتر نرخ بازدید آنها باشد. حتما از خود می‌پرسید وقتی تبلیغ دهنده هزینه تبلیغات را بر اساس کلیک‌های صورت گرفته پرداخت می‌کند؛ چه اشکالی دارد که نرخ کلیک کمتر از بازدید باشد؟!

در جواب به این سوال باید بگویم مشکل از جایی شروع می‌شود که کانال‌های منتشر کننده تبلیغ برای افزایش درآمد خود، لینک منحصر به فرد تبلیغ شما را در پست‌هایی با محتوای غیر اخلاقی منتشر می‌کنند. این رفتار غیر حرفه‌ای اگر چه تعداد کلیک بر روی لینک را بالا می‌برد اما نتیجه‌ای بر روی هدف کمپین شما (KPI) ندارد.

در نتیجه این تجربیات ما در ادسنسور تصمیم گرفتیم روش تبلیغات کلیکی در تلگرام را از پلتفرم خود حذف کنیم و به شما هم تاکید ویژه داریم از این روش برای تبلیغات خود استفاده نکنید.

در ساعات درگیر کننده تلگرام تبلیغ خود را ارسال کنید

کاربران تلگرام در حدود ساعت ۲۲ بیشترین توجه را به محتوای این پیام رسان نشان می‌دهند. یعنی از ساعت ۲۱ تا ۲۳

تحقیقات نشان می‌دهد نرخ جذب ساعات اولیه کار یعنی از ۸ تا ۹ صبح و همچنین وقت استراحت بعد از نهار یعنی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ رتبه‌های بعدی را در جلب توجه کاربران تلگرام دارد. عدم انتشار پست بعد از پست تبلیغاتی یا به عبارتی پست آخر بودن در این ساعات هم تاثیر زیادی در عملکرد کمپین تبلیغاتی شما در تلگرام دارد.

برای راه اندازی این نوع از تبلیغات لازم است پس از ورود به داشبورد ادسنسور و انتخاب گزینه «کمپین‌های تبلیغاتی» از منوی سمت راست، گزینه Engagement را انتخاب کنید . به عبارت دیگر کمپین تبلیغات در تلگرام به صورت پست ویژه راه اندازی کنید.

تبلیغات بازدیدی یا تبلیغات گسترده در تلگرام

اگر هدف شما از راه اندازی کمپین تبلیغات در تلگرام شناساندن نام کسب و مار خود (برندینگ) است یا مخاطب کالا و خدمات شما به دسته خاصی محدود نمی‌شود بهتر است تا از روش تبلیغات بازدیدی در تلگرام استفاده کنید.

در روش تبلیغات بازدیدی هزینه تبلیغات بر اساس تعداد بازدید هر پست محاسبه خواهد شد. تعداد بازدید هر پست (view) در پایین هر پست درج می‌شود. علاوه بر آن کارشناسان ادسنسور گزارشات و مستندات دقیقی از بازدیدهای صورت گرفته از هر پست به شما ارائه خواهند داد.

شما از چه روشی برای تبلیغات در تلگرام استفاده کرده‌اید؟ پیشنهادات و تجربیات خود را از طریق ارسال کامنت در این پست با ما درمیان بگذارید.

پکیج اقتصادی بانوان
تعداد کانال مجموعه اعضا مجموعه بازدید تعرفه (تومان)
۱۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰ ۲,۴۰۰,۰۰۰
پکیج هنری ادبی
تعداد کانال مجموعه اعضا مجموعه بازدید تعرفه (تومان)
۱۱ ۴,۵۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰ ۲,۸۰۰,۰۰۰
پکیج مادران
تعداد کانال مجموعه اعضا مجموعه بازدید تعرفه (تومان)
۸ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰ ۱،۴۰۰،۰۰۰
نام کانال تعداد اعضا
با کلاس باشیم ۵۰۰,۰۰
مجله هنری ژوان ۵۰۰,۰۰
کافیها ۶۰۰,۰۰
مشاوره ریحانه بهشتی ۳۵۰,۰۰
نی نی پرارین ۵۵۰,۰۰
بانوی باکلاس ۶۵۰,۰۰
عجایب جهان ۱,۲۰۰,۰۰۰
بهترین مادر دنیا ۶۰۰,۰۰۰
پکیج نقره ای
تعداد کانال مجموعه اعضا مجموعه بازدید تعرفه (تومان)
۱۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰ ۴,۵۰۰,۰۰۰
پکیج برنزی
تعداد کانال مجموعه اعضا مجموعه بازدید تعرفه (تومان)
۸ ۶,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰ ۲,۵۰۰,۰۰۰
نام کانال تعداد اعضا
آخرین خبر ۳,۵۰۰,۰۰۰
خبر فوری ۲,۰۰۰,۰۰۰
ورزش ۳ ۱,۰۰۰,۰۰۰
خبر ویژه ۲,۰۰۰,۰۰۰
هواداری پرسپولیس ۲,۰۰۰,۰۰۰
خبر آنلاین ۲,۰۰۰,۰۰۰
استقلال ۲,۲۰۰,۰۰۰
اخبار منتخب ۱,۵۰۰,۰۰۰
صرفا جهت اطلاع ۱,۵۰۰,۰۰۰
پکیج نقره ای
تعداد کانال مجموعه اعضا مجموعه بازدید تعرفه (تومان)
۱۴ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷۰۰,۰۰۰ ۵,۵۰۰,۰۰۰
پکیج برنزی
تعداد کانال مجموعه اعضا مجموعه بازدید تعرفه (تومان)
۹ ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰ ۲,۶۰۰,۰۰۰
نام کانال تعداد اعضا
دنیای ترانه ۴,۴۰۰,۰۰۰
مجله پزشکی ۲,۹۰۰,۰۰۰
گیلین گیلین ۲,۷۰۰,۰۰۰
جالب است بدانید ۱,۷۰۰,۰۰۰
گیزمیز ۱,۳۰۰,۰۰۰
جعفرآباد ۵۴۰,۰۰۰
توییتر فارسی ۵۳۰,۰۰۰
ایرانیان ۳۹۰,۰۰۰
یوتیوب فارسی ۱۲۵,۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست