Brook Preloader

کلاب هاوس: فرصت تخصصی یا جدیدِ هیجانی؟

کلاب هاوس: فرصت تخصصی یا جدیدِ هیجانی؟

کلاب هاوس:

فرصت تخصصی یا جدیدِ هیجانی؟

کلاب هاوس چطور وایرال شد؟

۱- ایلان ماسک

این شبکه اجتماعی صوتی سال گذشته راه افتاده اما باز هم نقش ایلان ماسک مشابه دوج کوین در وایرال شدن آن پررنگ است، وقتی که یک مصاحبه ارو (۲۱ژانویه ۲۰۲۱) با مدیراجرایی رابین هود در اوج گیم استاپ در کلاب هاوس در توییتر اطلاع رسانی کرد و اتاق ۵۰۰۰ نفره گفتگو پرشد!

۲- ترس از دست دادن FOMO

وقتی که شرکت در این شبکه اجتماعی صوتی به صورت دعوتنامه ای و صرفا در سیستم عامل IOS باشد باعث می شود که این ذهنیت ایجاد شود که یک مورد خاص هست و نباید از دست داد! این فومو باعث میشه که مردم بابت چیزی که به آسانی به دست نمی آید صف وایستن و فکر کنن چیز خاصی رو مالک شدن! این استراتژی درست مارکتینگ بر حسب شناخت رفتار کاربران آنلاین را نشان میدهد که روزانه با صدها شبکه اجتماعی تماما در دسترس روبرو می شوند!

۳- امکان درآمدزایی برای افراد

در اروپا خیلی از کسانی که شغلشان را  به واسطه کرونا از دست دادند، از متصدیان بار و کافه تا دانشجویان خصوصا در کشورهای اروپایی، با فروش دعوتنامه کلاب هاوس به دیگران در شروع کار این اپلیکیشن برای خود درآمدزایی کردند! و خب کاربران زیادی رو دعوت کردند، البته که الان تقاضا در کشورهای اروپایی به دلیل افزایش کاربران کاهش یافته است.

پس این مورد فقط مخصوص ایرانیان نیست! و هی استوری نگذاریم که ما ایرانیان فلانیم و بهمان! عکس زیر  رو در وبسایت ای بی توجه کنین

کلاب هاوس مکالمات صوتی در اتاق هایی است که قابل ضبط نیستند و همین باعث ارائه نظرات به صورت آزادانه می شود، اتاق هایی مختلف با موضوعات مختلف و لیست سخنرانان هر اتاق. چیزی که به نظر می رسد باعث محبوبیت کلاب هاوس شده یکی به دور از ادا بودن است چون صوتی است، در صورتی که در مکالمات ویدیویی شوآف و تمرکز روی دیزاین خود و بک گراند باعث عدم تمرکز می شود اما در اینجا فقط صدارو داریم آن هم بدون بایگانی شدن و همین در لحظه بودن و الزام به حضور در لحظه و صوتی بودن ویژگی کلاب هاوس است. اما خب می دانیم که غول های شبکه های اجتماعی ویژگی های یکدیگر را در بروزرسانی های خود اعمال میکنند، از اینستاگرام تا توییتر باید منتظر اپدیت های جدید باشیم شاید!

۲ تهدید و ۲ فرصت در کلاب هاوس

۱- فرصتی برای بروز و ظهور افرادی شده که می خواهند در همه ی زمینه های صاحب نظر باشند و دائم صحبت داشته باشند بدون عمق و صرفا برای اثبات داشتن دانش و نشان دادن آن.

۲- اتلاف زمان زیاد و ریسک عدم آورده در قبال هدررفت زمانی خصوصا در اوج بمباران اطلاعاتی موجود در کلاب هاوس قابل پیش بینی است.

۳- کلاب هاوس فرصت ارتباط راحت با افرادی است که به راحتی در دسترس نبودن – البته موقتا

۴- کلاب هاوس می تواند فرصت رشد عمیق و اشتراک در اتاق هایی با حضور افراد کم تر اجتماعی درست حسابی یا ارتباط با افراد موثر بین المللی باشد.

کلاب هاوس: فرصت تخصصی یا جدیدِ هیجانی

با توجه به اشباع چند ساله ی اینستاگرام،توییتر، تلگرام و … کاربران شبکه های اجتماعی نیاز به تنفس در فضای جدید داشتند و دارند و کلاب هاوس یک جدیدِ هیجانی در پاسخ به این فضاست، از سمت دیگر ما با یک فرصت تخصصی در حوزه ی بحث و گفتگوی با متخصصین و سلبریتی ها و اینفلوئنسرهای کمتر در دسترس در قالب دیگری (مکالمه) روبرو هستیم، پس می توان نوید یک شبکه اجتماعی متخصصین نظیر لینکدین را داد، خصوصا که فعالیت راحت تر و کم مخاطره تر است، بر همین مبناست که اصولا در فضای سرمایه گذاران، استارتاپی ها و … افرادحضور پررنگی دارند. اما باز نباید از هیجان ناشی از جدید بودن آن همانند بسیاری از ترندهای فراموش شده سال های پیش گذشت.

نشانه های رشد

حضور برندها در ایجاد اتاق کنفرانس های صوتی و همچنین استقبال سلبریتی ها  و اینفلوئنسرها نشان دهنده ی هیجان و اصرار بر ماندگاری یا استفاده حداکثری است.

چه کسانی در کلاب هاوس موفقند؟

۱- افرادی که حوصله و فرصت وقت گذاشتن برای مکالمه های طولانی صوتی و مستمع بودن را دارند!

(واقعیت اینست که بسیاری حتی فرصت یک توییت در توییتر را هم ندارند اما زمانه می گوید می بایست در همه ی فضاها برای ساخت ویترین برند شخصی خود تا حدی فعال بود حتی علیرغم میل باطن)

۲- افرادی که یک ارزش افزوده برای ارائه دارند و انگیزه برای ارائه رایگان آن

۳- افرادی که به پیام های صوتی و مکالمه علاقه فراوان دارند.

۴- تولید بحث های تخصصی پادکست محور توسط کسب وکارها و پادکسترها هم فضای دیگری برای رشد فراهم می کند.

این متن صرفا تحلیلی و نظر شخصی بود، اگر دنبال راه های درآمدزایی از کلاب هاوس، راز ساختن اتاق ۵۰۰۰ نفره و ۱۰ روش موفقیت در کلاب هاوس و آموزش های مختلف کار با کلاب هاوس میگردین اینجا جاش نیست.

درضمن خیلی ها رو دیدم دنبال خرید دعوتنامه اند، کمی که وایرال بشه این اتفاق از بین میره پس لطفا نرین دیوار دعوتنامه بخرین!

این هم آی دی من، مشابه اینستاگرام، دوست داشتین فالو کنین Soroushen

در آخر, نظر و تجربه یا پیش بینی دارین بگین؟

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام

Instagram has returned invalid data.

بایگانی