Brook Preloader

ضریب نفوذ اینفلوئنسرها

ضریب نفوذ اینفلوئنسرها

مقدمه

این روزها کسب و کارها برای تبلیغ در اینستاگرام به عدد فالور و کامنت و لایک فرد توجه می کنند و اینطور اینفلوئنسرهای ناشناخته ای رو در تبلیغات میبینیم که شاید بازدهی چندانی هم ندارند اما برندها به همین واسطه ی منطقی همکاری می کنند.

از طرف دیگه اگر فردی پست محتوایی خوبی داشته باشه که افراد مهم زیادی درش مشارکت کنند اما عدد لایک اش کم باشه در ذهن مردم آن محتوا سبک به نظر میاد! بریم در ادامه ببینیم اشتباهه یا درست؟!

قصه ی پشت این پست

چندین وقت پیش یکی از فالورای پیجم زیر یکی از پست هام دوستش رو دعوت کرده بود به خوندن مطلب که کاربردیه و مهم، اون بنده خدا هم  همونجا زیر پست به فالور من کامنت گذاشته بود که پست و ولش کن تعداد لایک ها و فالوراشو دیدی!؟ (منظور که خیلی کمه)

فعلا از یه بُعد این رفتارو تحلیل میکنم

همه گیر شدن واژه ی نرخ درگیری (انگیجمنت ریت)

بعد از واژه ی استارتاپ، دیجیتال مارکتینگ و اینفلوئنسر، نوبت انگیجمنت ریت شد که به واژه ی مورد علاقه ی خیلی ها تبدیل شود. منظور از نرخ تعامل، میزان درگیری کاربران با یک صفحه است. به بیان دیگه: نسبت مجموع تعداد لایک و کامنت و … به تعداد کل فالورها!

که هم برای اینفلوئنسرها و هم برای برندها معیاری برای سنجش کیفیت شده است. مثلا وبسایت سوشال بلید به شما نرخ انگیجمنت میدهد.

مگه نرخ انگیجمنت الان اینفلوئنسرها  مشکلی داره؟ 

خب فرمول انگیجمنت ریت که همه جا یکسانه ولی اتفاق بدی که تو مارکت اینفلوئنسرهای ایرانی افتاده عدم کیفیت این نرخ هست، عدم کیفیت یعنی چی؟ یعنی میزان لایک و کامنت های بسیاری از اینفلوئنسرها حتی به شدت بالا رفته و نرخ انگیجمنتشون بالاست منتها افراد سطح پایین تری اقدام به برقرای ارتباط باهاشون کردن! خروجی چی میشه؟ اسلاید بعد؟

خروجی انگیجمنت بالا با کیفیت کم چی میشه؟

اینفلوئنسرهای یک شبه!

خروجی وضعیت جدید مارکت اینستاگرام شده رشد قارچ گونه خیل کثیری از آدمایی که تا دیروز نمی شناختیم اما الان چند صد هزار و حتی میلیون فالور دارند! تعداد لایک ها و کامنت های زیاد منتها انگار همین دیروز در فضای مجازی وارد شده اند!

سطح کم سواد و فرهنگ و عمق شخصیتی بارزه ی دیگه ای از این وضعیت جدیده!

ضریب نفوذ این وسط چی میگه؟

ضریب نفوذ میاد میگه به عمق لایک ها و کامنت ها توجه کنین نه تعدادشون!

فریاد میزنه که ممکنه هزاران کامنت از افراد ناشناس برای یکی باشه اما چند ده کامنت با ارزش از افراد سرشناس برای یکی!‌

به رسالت فرد تاثیرگذار و شخصیت هایی که دنبالشون میکنن توجه کنید نه تعداد فالورشون!

تاثیر ضریب نفوذ بر نرخ انگیجمنت

از دید من کارشناسی که تو این فضا فعالیت تخصصی میکنم فرمول نرخ انگیجمنت باید تغییر کنه!

شما اگر میخواهید نرخ تعامل و درگیری رو بسنجی باید علاوه بر نسبت درگیری کاربر به تعداد فالوور به میزان نسبت کیفیت کاربر درگیر شده نیز توجه بکنی!

قطعا دیگه سایت های اماده نیستن برین با ذوق نرخ ببینین بلکه به دست آوردن این دیتا تخصصی تر و زمان بر تر میشه چون فرمول آماده نیست دیگه

خب تهش چه نکته ای برای ما داره؟

۱- برند محترمی که میخوای تبلیغ کنی و میری باذوق فالور و نرخ درگیری اینفلونسر رو میبینی، به ضریب نفوذش هم توجه کن!

۲- اینفلوئنسر محترمی که یک شبه رشد کردی بواسطه تعداد فالورت دور بر ندار!

۳- اینفلوئنسر محترمی که فکر میکنی خیلی خفنی چون فالورت بالاست، عمق نفوذت رو هم با آدم حسابی ها بساز!

۴- مردم محترمی که تا تعداد فالور و میبینین دست اتون میره رو فالو، خیلی هایی که به شما قراره چیز یاد بدن شاید فالور بالایی نداشته باشن به مغز حرفشون توجه کنین!

برای گذاشتن نظرات به اینستاگرام شخصی سروش نادری مراجعه کنید. https://www.instagram.com/soroushen/

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام

Instagram has returned invalid data.

بایگانی